Kupujemy zegarek w Internecie – na co uważać?

Zakupy w Internecie stały się niezwykle popularne i szacuje się, że już prawie trzy czwarte Polaków przyznaje się do korzystanie z tej formy zakupów, a prawie dwadzieścia procent konsumentów przyznaje, że większość produktów nabywa za pośrednictwem sklepów internetowych.

Zalety sklepu internetowego

Niewątpliwą zaletą sklepu internetowego jest wygoda w dokonywaniu zakupów. Nie musimy biegać po sklepach i szukać odpowiedniego produktu. Odpadają nam korki i zatłoczone galerię handlowe. Wystarczy nam dostęp do sieci, gdzie w zaciszu domowym łatwo i szybko dokonamy zakupów. Istotny jest także większy wybór produktów. To niezwykle ważna, zwłaszcza w przypadku specjalistycznych towarów, takich jak zegarki. Kiedy nie znajdziemy interesującego nas zegarka w sklepie, jesteśmy zmuszeni do podróżowania i poszukiwań innej placówki. Tracimy przez to czas i pieniądze. W przypadku sklepu internetowego cała podróż jest redukowana do kilku kliknięć myszką i odwiedzin w konkurencyjnym sklepie. Na koniec warto zauważyć, że produkty w sklepach internetowych są po prostu tańsze. Niejednokrotnie ceny w takich sklepach są tańsze o dwadzieścia do trzydziestu procent. Wynika to z oczywistych oszczędności, na które mogą sobie pozwolić tylko sprzedawcy Internetowi.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Zanim udamy się na zakupy do sklepu internetowego, powinniśmy poznać kilka zasad bezpiecznego kupowania w sieci. Przede wszystkim dowiedzmy się czegoś więcej na temat sklepu, w którym planujemy zakup. Współcześnie znalezienie opinii na temat sklepu, zarówno tych pozytywnych, jak i negatywnych nie nastręcza żadnej trudności. Kiedy okaże się, że dany sklep ma wiele negatywnych opinii, a klienci powszechnie narzekają na jakość obsługi i oferowanych produktów, po prostu zrezygnujmy z zakupów w danym sklepie. Jeżeli dany podmiot nie wzbudza negatywnych emocji, to możemy przystąpić do zakupów. Pozostaje nam tylko przeczytać uważnie regulamin zakupów z naciskiem na zapisy dotyczące ewentualnych zwrotów wadliwych lub niespełniających naszych oczekiwań produktów.

Teoretycznie kwestia ta uregulowana jest mocą ustawy, a żaden sklep nie może tworzyć regulaminu, który byłby niezgodny z obowiązującym w Polsce prawem. Praktycznie stwierdzając zgodność regulaminu z naszymi oczekiwaniami, oszczędzimy sobie wielu kłopotów i przepychanek, gdyby doszło do zwrotu towaru. Sprawdźmy też jakość opisów poszczególnych zegarków. Porównajmy zdjęcia towaru, aby mieć pewność, że przedstawiają one właśnie ten produkt, który został opisany. Samą specyfikację możemy dodatkowo porównać z tą przedstawianą na stronach producenta. W ten sposób wyeliminujemy sprzedawców, którzy oszukują nas na technicznych opisach danego zegarka.

Ostatecznie zadbajmy o ciągłość i zachowanie korespondencji. Zarówno samo zamówienie złożone drogą mailową, jak i odpowiedź sprzedawcy i potwierdzenie przelewu powinny zostać zarchiwizowane, przynajmniej do czasu kiedy nie nabierzemy pewności, że kupiliśmy zegarek, o który nam chodziło.

Po zakupie

Co jednak zrobić, kiedy otrzymamy towar, ale nie spełni on naszych oczekiwań lub będzie znacząco odbiegał od opisu przedstawionego w sklepie internetowym. Wtedy zmuszeni jesteśmy odesłać zegarek do sprzedawcy i zadbać o to, aby zostały nam zwrócone wszelkie koszty, które ponieśliśmy przy zakupie. Nie wyrzucajmy pochopnie opakowani czy też instrukcji obsługi, która została dołączona do produktu. Przesyłkę zapakujmy tak, aby sprzedawca nie mógł nam zarzucić, że defekt powstał w trakcie transportu z naszej winy. Najlepszą opcją będzie przesyłka kurierska, która będzie ubezpieczona w wysokości wartości zegarka.

Komentarze Facebooka